Škube vás banka na poplatcích? Změňte ji!

Neustále vám banka strhává poplatky za vedení účtu? Neustále platíte nesmyslné poplatky za příchozí a odchozí platby nebo za výběry z bankomatů cizích bank?

Stále se ve své praxi setkávám s klienty,kteří platí poplatky „za něco“ ve své bance,třebaže jsou jejími dlouholetými klienty. A to zvláště v době,kdy své účty ovládáme z počítačů,tabletů,mobilů v internetovém bankovnictví. Dáváme přednost rychlosti,bezpečnosti a časové úspoře. Výhoda pro nás uživatele, ale špatně pro banky.

Proč tomu tak je? Velké banky ztratily osobní kontakt s klientem, pobočky zejí prázdnotou. Tak si svoji bilanci vylepšují stále přežívajícími poplatky,které šikovně schovají do balíčků služeb.

Změňte to! Máte dvě možnosti.

  • První možnost (pro nostalgiky)

Máte rádi vaši banku a nechce se vám měnit hromady příkazů k platbě, inkaso a sipo? Domluvte si schůzku se svým bankéřem a požádejte ho o zrušení poplatků. Pokud se bude tvářit kysele,tak požádejte přímo o zrušení účtu! Uvidíte reakci.

V závislosti na tom jak si vás banka váží jako klienta,vám bankéř vyjde vstříc nebo naopak. V prvním případě gratuluji k vítězství, v opačném případě vám zbývá poslední krok – podat výpověď.

Jste přece v situaci, kdy nemůžete nic ztratit,ale naopak získat. Na trhu je spousta bank, které vás rády uvítají a dají vám stejné nebo ještě lepší podmínky a služby. A bez nesmyslných poplatků. Pochopily to už i některé velké banky. U malých bank,a těch pouze elektronických,je to samozřejmostí.

  • Druhá možnost (pro rozhodné)

Založte si účet u nové bezpoplatkové banky a požádejte ji o převod všech příkazů a souhlasů k inkasu. Tento proces se nazývá mobilita klienta. Rádi to za vás udělají. Vy máte jediný úkol,a to nechat si zasílat peníze na nový účet. Zároveň můžete s pocitem vítězství zrušit účet ve své „ už bývalé“ bance.

Budete nejspíše zavaleni otázkami :„Proč?“ nebo „Rozmysleli jste si to dobře?“nebo „Myslíte si,že je to správný krok?“ Budou následovat argumenty: „Věříte malé bance nebo nám? Jsme velká a stabilní banka. Když budete potřebovat půjčku nebo hypotéku, známe vaši historii. Půjčíme vám bez zbytečného papírování.“

Argumenty jsou OK,ale poplatky,o kterých banka taktně pomlčí,NE. Ale abychom nevinily banky stejně jako státní správu ze špatného přístupu,je tu drobná legislativní změna,která potěší. Pokud banky mění obchodní podmínky,musí změny oznámit dostačně dopředu. Vy se pak můžete rozhodnout zda setrváte u své banky či nikoliv.

Kdo šetří,má za tři...

Co říci závěrem? S chutí do nových rozhodnutí. Pokud potřebujete pomoci ve svém rozhodnutí napište mi. Pomohu vám zorientovat se ve službách bank. Nebo klikněte na tlačítko”CHCI SE ZEPTAT”.

Napište, kdy vás naposledy naštvala banka a jaké argumenty měla na obhajobu svého postupu? Možná to bude i poučením pro další z nás, kteří otálejí a „věří v zázraky“.

Hezké dny:-)

Josef Jech
Pomáhám lidem plnit si své sny o novém bydlení. Specializuji se na financování montovaných dřevostaveb.Můj příběh si přečtěte zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů